.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمله ملخ های مراكشي به اراضي گنبدكاووس

مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس گفت: بر اساس نظر كارشناسان واحد حفظ نباتات اين نهاد پيش بيني مي‌شود هم اكنون بين 12 تا 13 هزار هكتار از اراضي شمال شهرستان گنبدكاووس آلوده باشد.

به گزارش فارس، احمد قاضي امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: ملخ مراكشي يكي از مهم‌ترين گونه ملخ‌هاي زيان‌آور در ايران و بسياري از نقاط ديگر جهان است و همه ساله مراتع، غلات و صيفي‌جات كشور مورد حمله ملخ قرار مي‌گيرد.
وي تصريح كرد: مناطق نوار مرزي گنبدكاووس از جمله مكان هايي است كه همه ساله مورد هجوم ملخ مراكشي قرار مي‌گيرد و طي سال هاي گذشته براي نابودي آن تلاش‌هايي صورت گرفته است.
قاضي گفت: جهاد كشاورزي گنبدكاووس به منظور نابودي ملخ‌ها در سال هاي گذشته اقدام به مبارزه بيولوژيك با ملخ‌ها كرده كه به همين منظور 10 حوضچه آب براي حضور پرندگان سينه سرخ كه دشمنان اصلي ملخ‌ها هستند، اقدام كرده است.

وي خاطرنشان كرد: همه ساله مبارزه با ملخ مراكشي در نوار مرزي اين شهرستان در نيمه دوم اردبيهشت ماه آغاز مي‌شد، ولي امسال به دليل افزايش دماي هوا و كاهش شديد باران در اين منطقه مبارزه با ملخ‌ها از روز گذشته آغاز شد.
وي ادامه داد: به منظور مبارزه با اين ملخ‌ها اكيپ‌هاي سمپاشي در روز گذشته فعاليت خود را در كانون‌هاي اصلي رشد و نمو آنان آغاز كرده‌اند.
وي اضافه كرد: استفاده از اين حوضچه‌ها در نوار مرزي سبب شده تا مبارزه شيميايي در سال‌هاي گذشته از 18 هزار هكتار به 3 هزار و 500 هكتار كاهش يابد، ولي متاسفانه امسال به دليل فقدان آب در رودخانه اترك و كمبود منابع مالي، امكان ذخيره آب در حوضچه‌ها مذكور وجود ندارد.
مدير جهادكشاورزي شهرستان گنبدكاووس از همه مردم منطقه به ويژه مسئولان شهرستان و استان براي مبارزه با اين ملخ‌ها خواستار همكاري شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.677 seconds.